13 Ago 10: La Pesadilla de los Medios Financieros

No solo Mr.Market es la pesadilla de los Day Traders. Sino que también se está volviendo la pesadilla de los Medios Financieros.

Un apropiado post para hoy, Viernes 13 de Agosto.

Con sus abruptos movimientos y sus repentinos cambios de ánimo, Mr.Market deja descolocado a cualquiera que se propone predecir o informar sobre sus intenciones.

Como ejemplo, observen al pobre Reuter. No tuvo ni tiempo de cambiar al título de su noticia (ni la foto de un trader sonriente y despreocupado que ya no se condice con los nuevos contenidos pesimistas) para poder ponerse a tono con los cambios de dirección de Mr.Market:

Wall Street Futures Point to Higher Open

NEW YORK | Fri Aug 13, 2010

(Reuters) – U.S. stock index futures signaled losses on Friday as investors awaited consumer sentiment and retail sales data to get a better reading on the economy.

The Labor Department is scheduled to release the July Consumer Price Index at 8:30 a.m. Economists in a Reuters survey expected an 0.2 percent increase, compared with an 0.1 percent decrease in June.

July retail sales data will be released at the same time. Economists look for an 0.5 percent rise, compared with an 0.5 percent drop in June.

Retailer J.C. Penney Co Inc (JCP.N) is scheduled to report second-quarter results later in the morning.

At 9:55 a.m. EDT, Thomson Reuters/University of Michigan Surveys of Consumers reports the preliminary August consumer sentiment index. Economists forecast a reading of 69.3, compared with 67.8 in the final July report.

S&P 500 futures edged down 3.3 points and were below fair value, a formula that evaluates pricing by taking into account interest rates, dividends and time to expiration on the contract. Dow Jones industrial average futures dipped 12 points, and Nasdaq 100 futures fell 6.25 points.

Futures gave up initial gains spurred by data showing better-than-expected gross domestic product growth in Germany and France.

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La excusa del abrupto cambio es hoy los datos del GDP de Europa frente a los del Retail de USA y los sentimirentos del consumidor. Pero, en realidad, sabemos que podría ser cualquier cosa.

No son sino nuevas muestras del fútil intento de seguir, segundo a segundo, las peripecias de nuestro irracional socio.

A disfrutar del espectáculo (y solo focalizarse en observar el “ahora” – lo cual parece simple, pero demanda una tremenda disciplina…).

Enjoy.

Gustavo.

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